You are here

Esencijalne masne kiseline

Mnogi ljudi ne porave razliku medju mastima, svrstavajući ih sve zajedno i vezujući za njih loša dejstva kao što su gojaznost, kardiovaskularne bolesti i slično. Medjutim velika je razlika izmedju tih loših i tzv „dobrih“ esencijalnih masti. Loše masti su nam takodje potrebne ali u minimalnim količinama da ne bi imali njihovih neželjenih dejstava,dok su esencijalne masti dobrodošle i poželjne u našoj ishrani.

Te tzv dobre masti sadže nezasićene masne kiseline kao što su npr Omega 3 masti. I kaoi takve imaju pozitivnije dejstvo u odnosu na zasićene tj loše masti. U glavnom su loše masti životinjskog porekla a dobre, esencijalne, masti su u glavnom biljnog porekla i pored biljaka nalaze se u velikoj količini u ribljem ulju.

Neke od korisnih uticaja ovih masti, Omega 3 masti, pored toga što mogu biti dobar izvor energije jeste i taj da mogu pomoći u snižavanju holesterola, očuvanju kardiovaskularnog zdravlja, pomažu jačanje imuniteta, zdravlje kose, kože, noktiju, pomažu održavanje hormonske ravnoteže, pospčešuju pamćenje i dobro raspoloženje.

Suplementiranje ovim Omega 3 masti je naročito bitno u zemljama u kojima kroz ishranu one nisu previše zastupljene. Što je slučaj kod nas, jer i sami podjite od toga koliko vas ima redovno u ishrani u dovoljnoj količinu ribu ili bilo koji drugi izvor omega 3 masti? Iz tih razloga je svakome ko ne unosi dovoljno omega 3 masti preporučljivo njihovo suplementiranje kako bi ih unosili u dovoljnoj količini i time učinili uslugu svom organizmu.

Obzirom da riblje ulje, omega 3, imaju toliko pozitivnih uticaja na naš organizam tako se i dalje proučavaju i vrše brojna ispitivanja u cilju dobijanja što više korisnih informacija.

Jedno od istraživanja se zasniva na pozitivnom uticaju omega 3 masti iz ribljeg ulja na povećanje mineralne gustine kostiju čime se dolazi do zaključka da mogu prevenirati pojavu osteoporoze. Ovo istraživanje je sproveo američki časopis American Jurnal of Clinical Nutrition pri čremu je u toku 2 godine kod muškaraca od 22god pojačao unos omega 3 masti. Nakon toga su ustanovili da se gustina kostiju u telu iu kičmi povećala.

Jedno od istraživanja sa povećanim unosom omega 3 ribljeg ulja dovodi do pozitivnog uticaja ovih masti na raspoloženje. U okviru ovog istraživanja je učestvovalo 55 ispitanika kojima se povećao unos omega 3 masti nakon čega se na osnovu pregleda magnetnom rezonancom ustanovilo da je došlo do povećanja obima moždane materije baš u delu mozga koji je zadužen za emocije i raspoloženje. Ovim ispitivanjem je utvrdjeno da osobe sa većim unosom omega 3 masti imaju pozitivnije poglede na svet i optimističnije su, dok su osobe čija je ishrana deficitarna u ovim zdravim mastima impulsivnije i pesimističnije tj sa negativnijim pogledima na svet.

Takodje i pozitivan uticaj omega 3 u porevenciji od tumora debelog creva,dojke,materice i sl. je ustanovljen. Osim toga institut iz Stokholma je pratio 1500 ispitanika sa postojećim genom za tumor prostate i 1100 ispitanika bez ove bolesti. Gde se nakon istraživanja ustanovilo da grupa muškaraca kojoj je pojačan unos ribe u ishrani (lososa) da unose ovu vrstu obroka bar jednom nedeljno,smanjili su rizik od obolevanja od ove bolesti za 42%. I uopšte ako uzmemo u obzir da prema statistici stanovništvo Azije i Afrike najredje oboleva od tumora,zaključujemo da je njihova ishrana veoma bogata omega 3 mastima.

 

Osim ribljeg ulja omega 3 masti su zastupljene prilično u lanenom semenu. Pored svih nabrojanih dejstava omega 3 na zdravlje čoveka, laneno seme kao prirodni lubrikant i biljka bogata vlaknima pomaže u pražnjenju creva tj sprečava da dodje do opstipacije tj zatvora.

Omega 3 masne kiseline iz ribljeg ulja su važne kao dodatak ishrani, jer utiču na:

-poboljšanje cirkulacije i snižavanje visokog krvnog pritiska,

-srčane aritmije i koronarnih bolesti srca,

-jačanje imuniteta,

-pospešivanje metabolizma masti,

-smanjenje nivoa holesterola, triglicerida i šećera u krvi,

-smanjenje upala i bolova kod reumatoidnih oboljenja i sportskih povreda,

-ublažavanje simptoma osteoporoze,

-pospešuje dotok krvi u mišiće i poboljšava ćelijsko sagorevanje masnoće. 

Osim toga ako nemate kroz ishranu dovoljan unos ovih omega 3 masti tj ako u ishrani nemate dovoljno ribe koja je izuzetno bogata ovim esencijalnim mastima (najvise losos,skusa,sardela i sl) ili morskih plodova ili neke od biljnih izvora ovih masti (lan, avokado, orašasti plodovi...) onda vam je dodatak ishrani koji sadrzi omega 3 masti dobrodošla i praktična opcija.

Lysine Caps

Lysine Caps

Lizin je jedna od dvadeset esencijalnih aminokiselina koje se prirodno nalaze u proteinima životinjskog porekla. Neophodan je za stvaranje antitela, hormona, enzima i vezivnog tkiva. Važan je za pravilan rast i razvoj skeleta dece, a za odrasle je važan jer pomaže apsorpciju i skladištenje kalcijuma, učestvuje u stvaranju kolagena i drugih vlaknastih proteina neophodnih za obnavljanje tkiva. Prirodni izvori lizina su: riba, mleko, sir, meso, kvasac, pasulj, soja. Ishranu, koja za izvor esencijalnih aminokiselina koristi isključivo proteine iz žitarica, može da prati deficijencija lizina. Takva ishrana ne može u potpunosti da prati pravilan i zdrav rast i razvoj organizma deteta, a ni da zadovolji nutricionističke potrebe prosečnog odraslog čoveka. Esencijalne aminokiseline organizam ne može sam da proizvodi, pa ih je neophodno unositi u organizam hranom. Ako ishrana ne obezbeđuje optimalne količine neke od njih, može doći do nedostatka koji se može nadoknaditi dodacima ishrani, kao kompleks ili kao pojedinačne aminokiseline. Povećane potrebe za lizinom mogu imati sportisti, ali i osobe izložene jakom fizičkom naporu. Lizin sa ostalim aminokiselinama izaziva rast mišićne mase i glatkih bezmasnih mišićnih vlakana, a može i da poveća rezerve azota u organizmu. Lizin se godinama koristio isključivo za suzbijanje herpesa i groznica izazvanih ovim virusom. Ali istraživanja su utvrdila da je on i veoma važan faktor u sintezi mišićnih proteina tokom stvaranja mišićne mase, jer, zajedno sa drugim aminokiselinama, predstavlja gradivni blok za sve proteine u organizmu. Zbog svog udela u stvaranju kolagena za vezivna tkiva, lizin je značajan za oporavak od povreda i operacija. U nekim studijama utvrđeno je da se kod osoba koje su uzimale lizin u obliku suplemenata, povećala apsorpcija kalcijuma i smanjila njegova ekskrecija iz organizma. Stoga neki naučnici smatraju da bi lizin mogao da smanji rizik od nastajanja osteoporoze. Lizin može da bude koristan za: smanjenje rizika od pojave herpes simpleks infekcije jačanje imuniteta poboljšanje koncentracije smanjenje umora ubrzavanje oporavka sportista nakon treninga i povreda zajedno sa metioninom, vitaminima C, B-1, B-6 i gvožđem, učestvuje u sintezi karnitina, sagorevanju i pretvaranju masti u energiju Starije osobe, naročito muškarci, imaju povećane potrebe za lizinom. Nedostatak lizina može prouzrokovati smanjenu sintezu proteina, što ima za posledicu stanja kao što su: umor, mučnina, vrtoglavica, opadanje kose, anemija, zapaljenske promene na očima i uopšte slabljenje imuniteta. Lizin je najbolje kombinovati sa L-prolinom, cinkom ili biljnim imuno formulama. Proteini koji imaju visoke koncentracije lizina u odnosu na arginin, kao što je kazein, mogu se dovesti u vezu sa povišenim nivoom holesterola, pa osobe koje pate od hiperholesterolemije, a žele da uzimaju suplemente lizina, treba da budu svesne ove činjenice. Preporučena doza i način upotrebe: 1 kapsula dnevno, uz ili između obroka sa vodom. Lizin ne treba uzimati sa proteinskim napicima (mleko, jogurt). Aktivna komponenta 1 kapsula % PDU L-lizin (L-lizin-hidrohlorid) 500 mg * *PDU nije utvrđen Ostali sastojci: želatin, prečišćena voda, sredstva protiv zgrudvavanja (magnezijum-stearat, silicijum-dioksid), sredstvo za povećanje zapremine (celuloza), trigliceridi srednjeg lanca.
Omega 3

Omega 3

Omega 3 su polinezasićene esencijalne masne kiseline biljnog ili životinjskog porekla. Najbogatiji izvori omega 3 masnih kiselina su riba, naročito iz hladnih mora, i ulje lanenog semena. Omega 3 masne kiseline su glavni sastojak ćelijske membrane, neophodne su za ćelijsku regeneraciju i reprodukciju, a hormoni, koji pokreću sve funkcije u organizmu, ne mogu da se proizvedu bez njih. Aktivne komponente omega 3 masnih kiselina su EPA (eikozapentaenska kiselina) i DHA (dokozaheksaenska kiselina). DHA je vitalni sastojak fosfolipida ćelijske membrane ljudi, ćelija mozga i retine, te je od izuzetne važnosti za normalan razvoj mozga fetusa i njegovo funkcionisanje tokom celog života. DHA doprinosi održavanju normalne funkcije mozga i održavanju normalnog vida. Koristan efekat se postiže dnevnim unosom od najmanje 250 mg. EPA i DHA su važne za fizičko i emocionalno zdravlje, mogu da spreče rast tumorskih ćelija i smanje nivo holesterola i triglicerida u krvi stimulišući oksidaciju masti u jetri. EPA i DHA doprinose normalnoj funkciji srca. Veliki uticaj imaju i kod depresivnih stanja, na vid, imunološki sistem, u toku trudnoće, na zdravlje zglobova, kod migrena. Omega 3 masne kiseline moraju se unositi u organizam hranom, jer ih organizam sam ne proizvodi. Omega 3 masne kiseline su važne kao dodatak ishrani, jer pomoću njih nastaju prostaglandini koji pomažu na sledeći način: poboljšanje cirkulacije i snižavanje visokog krvnog pritiska podrška kardiovaskularnom sistemu jačanje imuniteta pospešuju metabolizam masti, smanjuju nivo holesterola, triglicerida i šećera u krvi smanjenje upala i bolova kod reumatoidnih oboljenja i sportskih povreda smanjenje negativnih efekata hormona kortizola pomoć kod oboljenja nervnog sistema (multipleks skleroza) smanjenje nivoa fibrinogena i prevencija začepljenja krvnih sudova dodatna energija zdrava funkcija zglobova i zaštita ligamenata, ublažavanje simptoma osteoporoze Preporučena doza i način upotrebe: Odrasli 1 kapsula 1-2 puta dnevno sa dosta tečnosti. Upozorenje: osobe sa hemofilijom i one koje uzimaju varfarin bi trebalo da budu pažljive pri upotrebi suplemenata na bazi ribljeg ulja usled mogućeg antitrombotskog dejstva ribljeg ulja. Suplementaciju na bazi ribljeg ulja bi trebalo prekinuti pre bilo koje operacione procedure. Aktivna komponenta 100 g 1 doza / 1 kapsula %PDU* Riblje ulje standardizovano na: 18% EPA (eikozapentaenska kiselina) 12% DHA (dokozaheksaenska kiselina) 73,53 g 13,23 g 8,82 g 1000 mg 180 mg 120 mg ** ** ** *PDU - preporučeni dnevni unos. ** - PDU nije ustanovljen. Sastojci: riblje ulje (standardizovano na 18% EPA i 12% DHA), omot kapsule (želatin), humektant (glicerol), voda, antioksidans (DL-alfa-tokoferol).
Lecithin

Lecithin

Lecitin je fosfolipid koji se normalno nalazi u organizmu. Sastoji se od glikolipida, triglicerida i fosfolipida. Naziv lecitin se obično koristi kao sinonim za prečišćeni fosfatidil holin, fosfolipid koji predstavlja glavnu frakciju fosfornih jedinjenja koje se dobijaju iz suncokreta, zrna soje ili žumanca (grč. lekithos – žumance). Fosfolipidi čine 25% moždane mase, a fosfatidil holin je i sastavni deo neurotransmitera acetil holina, koji je esencijalan za pravilno i zdravo funkcionisanje mozga. Fosfolipidi formiraju zaštitni omotač oko ćelija i na taj način štite ćelijsku funkciju. Kada se lecitin unese u organizam, on se raspada i oslobađa se holin, koji zatim prolazi kroz ćelijsku membranu. Holin pospešuje metilaciju poput folata TMG (trimetil glicin) i SAMe (S-adenozil metionin), a oni uništavaju homocistein, veoma štetno jedinjenje za krvne sudove poput holesterola. Lecitin se nalazi u proteinima i biljnog (u velikoj koncentraciji ga sadrži soja, žumance, ovas, pšenične klice i kikiriki) i životinjskog porekla (govedini, jagnjetini, džigerici i svinjetini). U savremeno doba može se nabaviti u obliku dodatka ishrani. Lecitin se smatra materijom sa visokim stepenom tolerancije i odobren je za ljudsku upotrebu od strane američke Administracije za hranu i lekove (FDA). S obzirom da predstavlja sastavni deo ćelijske membrane i da može u potpunosti da se metaboliše, smatra se potpuno netoksičnom supstancom. Komercijalno se koristi svuda gde su neophodni prirodni emulgatori i lubrikanti, najčešće u farmaceutskoj industriji za zaštitne omotače. U prehrambenoj industiji se koristi kao emulgator koji sprečava, na primer, razdvajanje čokolade i kakao butera unutar jednog proizvoda, kao što su čokolada ili čokoladne štanglice. Lecitin se priznaje od strane Evropske unije kao aditiv u hrani i označava se oznakom E322 (brojevi E od 300-399 označavaju antioksidante i regulatore kiselosti). Postoje mnoge studije o lecitinu koje ukazuju na pozitivne efekte lecitina koji se dobija iz soje. Lecitin, odn. fosfatidil holin učestvuje u održavanju integriteta ćelijske membrane i olakšava prolaz masti, jona, otpadnih materija i nutrijenata kroz nju. Pomaže organizmu da efikasnije preradi i iskoristi masti, a to njegovo svojstvo može da utiče na lakši metabolizam holesterola i triglicerida i smanjenje masnih depoa uz adekvatnu i redukovanu ishranu. Pored mozga, i drugi vitalni organi, kao što su jetra, mišići, reproduktivni organi, sadrže značajne koncentracije fosfolipida, a najčešći među njima je lecitin. Lecitin se zato preporučuje kod mnogih bolesti, kao što su ekcemi, anksioznost, hepatitis (kao podrška funkciji i detoksikaciji jetre) i kod nekih depresivnih stanja. Iako ne postoji utvrđena deficijencija lecitina, ovo je često preporučivani dodatak ishrani. Uz lecitin preporučuje se uzimanje kalcijuma, a lecitin sinergijski deluje sa ribljim omega 3 uljem i belim lukom. Apsorpciju lecitina pomažu vitamini B kompleksa, vitamini A i C, linolna kiselina, a odmažu: velika količina šećera, kafa, čaj, alkohol i kukuruz. Neke od najosnovnijih koristi od upotrebe lecitina u obliku dodatka ishrani: snižava nivo štetnog holesterola i sprečava njegovo zadržavanje na zidovima arterija podstiče zdrave funkcije mozga i pamćenje, naročito u starosti detoksikuje i odmašćuje jetru, kod ciroze, hepatitisa i visokog holesterola učestvuje u metabolizmu masti i sintezi fosfolipida značajan je za ishranu ćelija centralnog nervnog sistema smanjuje reumatske bolove u zglobovima jača kosu i sprečava njeno opadanje ima umirujuće dejstvo sprečava nastanak ekcema Preporučeno doziranje i način upotrebe: Odrasli 1 ili više gelkapsula dnevno. Aktivna komponenta 100 g 1 doza / 1 kapsula %PDU Lecitin (sojin) 71,3 g 1200 mg ** ** - PDU nije ustanovljen. Sastojci: lecitin (iz sojinog ulja), želatin, humektant (glicerin), voda
Omega 3 Fish Oil

Omega 3 Fish Oil

*1000mg prečišćenog ribljeg ulja podrška zdravlju kardiovaskularnog sistema podrška mentalnim funkcijama, zdravlju kože i kose za jačanje imuniteta i opšteg stanja organizma Sve veći broj istraživanja otkriva značajan uticaj Omega-3 masnih kiselina na opšte zdravlje ljudskog organizma, uključujući zdravlje kardiovaskularnog sistema, psihičko zdravlje, a čak imaju znatan uticaj i na održavanje zdrave kože i kose. Omega 3 je veoma je blagotvorna za srce, na istraživanju sprovedenom na 11.323 pacijenata koji su preživeli infarkt, utvrđeno je da riblje ulje smanjuje mogućnosti ponovnog srčanog udara. Naučnici su prve pozitivne rezultate otkrili posle svega 90 dana. Time je odbranjena teza da riblje ulje smanjuje rizik od smrtonosne aritmije i isprekidanog rada srca. Takođe riblje ulje povećava nivo dobrog holesterola, onog koji skida masne naslage sa zidova krvnih sudova i tako omogućava neometan protok krvi i smanjuje trigliceride. Omega 3 su polinezasićene esencijalne masne kiseline i mogu biti biljnog ili životinjskog porekla. Najbogatiji izvori omega 3 masnih kiselina su: riba, naročito iz hladnih mora, fitoplankton i ulje lanenog semena. Omega 3 masne kiseline se moraju unositi u organizam hranom, jer ih organizam sam ne proizvodi. One su glavni sastojak ćelijske membrane neophodan za ćelijsku regeneraciju i reprodukciju, a hormoni, koji pokreću sve funkcije u organizmu, ne mogu da se proizvedu bez njih. Riblje ulje sadrži eikozapentaensku kiselinu (EPA), dokozaheksaensku kiselinu (DHA). Za DHA se zna da je vitalni sastojak fosfolipida ćelijske membrane kod ljudi, naročito ćelija mozga i retine. Zato je važna za normalan razvoj mozga fetusa i njegovo funkcionisanje tokom celog života, kao i za propusnost i elastičnost moždanih ćelija, što ima direktnog uticaja na raspoloženje i na kognitivne funkcije. Obe su veoma važne za fizičko i emocionalno zdravlje, a mogu da spreče i rast tumorskih ćelija i smanje nivo holesterola i triglicerida u krvi stimulišući oksidaciju masti u jetri. Namena proizvoda: Dodatak ishrani na Omega-3 masnih kiselina. EPA i DHA doprinose normalnoj funkciji srca. Koristan efekat postiže se dnevnim unosom od 250 mg EPA i DHA. Nutritivna vrednost 100 g 1 kapsula Energija 3115 kJ/754 kcal 52 kJ/13 kcal Masti, od toga: -od toga zasićene 73,80 g 20,26 g 1,24 g 0,34 g Ugljeni hidrati, od toga: -od toga šećeri 7,56 g <0,5 g 0,13 g <0,5 g Proteini 15,02 g 0,3 g So 0,38 g 0,007 g Aktivni sastojak U 100g 1 kapsula Omega-3 riblje ulje, od toga: - EPA (eikozapentaenska kiselina) - DHA (dokozaheksaenska kiselina) 74,63 g 13,43 g 8,96 g 1000 mg* 180 mg* 120 mg* *=Preporučeni dnevni unos nije ustanovljen Sastojci: riblje ulje (standardizovano na 18% EPA i 12% DHA) (antioksidans: ekstrakt bogat tokoferolima), kapsula: želatin (goveđi), humektant: glicerol. Način upotrebe: 1 kapsula dnevno sa dosta vode ili neke druge tečnosti. Napomene: Dodaci ishrani nisu zamena za raznovrsnu i uravnoteženu ishranu i zdrav način života. Čuvati van domašaja dece. Upozorenja: Pre upotrebe proizvoda se treba posavetovati sa lekarom ili farmaceutom. Ne preporučuje trudnicama i dojiljama, kao ni osobama osetljivim na neki od sastojaka. Preporučene dnevne doze se ne smeju prekoračiti. Način čuvanja: Proizvod čuvati dobro zatvoren, udaljen od direktnog uticaja sunca, na sobnoj temperaturi. Informacije o alergenima: proizvod sadrži riblje ulje. Proizvedeno u objektu u kome se prerađuju gluten, soja, mleko, riba, susam i školjkaši i ostali mekušci. Najbolje upotrebiti do: kraja datuma utisnutog na pakovanju (dan/mesec /godina) Serija: označeno na pakovanju (LOT broj); Broj i datum upisa u bazu podataka Ministarstva zdravlja RS:14112/2019 od 08.03.2019.