You are here

Esencijalne masne kiseline

Mnogi ljudi ne porave razliku medju mastima, svrstavajući ih sve zajedno i vezujući za njih loša dejstva kao što su gojaznost, kardiovaskularne bolesti i slično. Medjutim velika je razlika izmedju tih loših i tzv „dobrih“ esencijalnih masti. Loše masti su nam takodje potrebne ali u minimalnim količinama da ne bi imali njihovih neželjenih dejstava,dok su esencijalne masti dobrodošle i poželjne u našoj ishrani.

Te tzv dobre masti sadže nezasićene masne kiseline kao što su npr Omega 3 masti. I kaoi takve imaju pozitivnije dejstvo u odnosu na zasićene tj loše masti. U glavnom su loše masti životinjskog porekla a dobre, esencijalne, masti su u glavnom biljnog porekla i pored biljaka nalaze se u velikoj količini u ribljem ulju.

Neke od korisnih uticaja ovih masti, Omega 3 masti, pored toga što mogu biti dobar izvor energije jeste i taj da mogu pomoći u snižavanju holesterola, očuvanju kardiovaskularnog zdravlja, pomažu jačanje imuniteta, zdravlje kose, kože, noktiju, pomažu održavanje hormonske ravnoteže, pospčešuju pamćenje i dobro raspoloženje.

Suplementiranje ovim Omega 3 masti je naročito bitno u zemljama u kojima kroz ishranu one nisu previše zastupljene. Što je slučaj kod nas, jer i sami podjite od toga koliko vas ima redovno u ishrani u dovoljnoj količinu ribu ili bilo koji drugi izvor omega 3 masti? Iz tih razloga je svakome ko ne unosi dovoljno omega 3 masti preporučljivo njihovo suplementiranje kako bi ih unosili u dovoljnoj količini i time učinili uslugu svom organizmu.

Obzirom da riblje ulje, omega 3, imaju toliko pozitivnih uticaja na naš organizam tako se i dalje proučavaju i vrše brojna ispitivanja u cilju dobijanja što više korisnih informacija.

Jedno od istraživanja se zasniva na pozitivnom uticaju omega 3 masti iz ribljeg ulja na povećanje mineralne gustine kostiju čime se dolazi do zaključka da mogu prevenirati pojavu osteoporoze. Ovo istraživanje je sproveo američki časopis American Jurnal of Clinical Nutrition pri čremu je u toku 2 godine kod muškaraca od 22god pojačao unos omega 3 masti. Nakon toga su ustanovili da se gustina kostiju u telu iu kičmi povećala.

Jedno od istraživanja sa povećanim unosom omega 3 ribljeg ulja dovodi do pozitivnog uticaja ovih masti na raspoloženje. U okviru ovog istraživanja je učestvovalo 55 ispitanika kojima se povećao unos omega 3 masti nakon čega se na osnovu pregleda magnetnom rezonancom ustanovilo da je došlo do povećanja obima moždane materije baš u delu mozga koji je zadužen za emocije i raspoloženje. Ovim ispitivanjem je utvrdjeno da osobe sa većim unosom omega 3 masti imaju pozitivnije poglede na svet i optimističnije su, dok su osobe čija je ishrana deficitarna u ovim zdravim mastima impulsivnije i pesimističnije tj sa negativnijim pogledima na svet.

Takodje i pozitivan uticaj omega 3 u porevenciji od tumora debelog creva,dojke,materice i sl. je ustanovljen. Osim toga institut iz Stokholma je pratio 1500 ispitanika sa postojećim genom za tumor prostate i 1100 ispitanika bez ove bolesti. Gde se nakon istraživanja ustanovilo da grupa muškaraca kojoj je pojačan unos ribe u ishrani (lososa) da unose ovu vrstu obroka bar jednom nedeljno,smanjili su rizik od obolevanja od ove bolesti za 42%. I uopšte ako uzmemo u obzir da prema statistici stanovništvo Azije i Afrike najredje oboleva od tumora,zaključujemo da je njihova ishrana veoma bogata omega 3 mastima.

 

Osim ribljeg ulja omega 3 masti su zastupljene prilično u lanenom semenu. Pored svih nabrojanih dejstava omega 3 na zdravlje čoveka, laneno seme kao prirodni lubrikant i biljka bogata vlaknima pomaže u pražnjenju creva tj sprečava da dodje do opstipacije tj zatvora.

Omega 3 masne kiseline iz ribljeg ulja su važne kao dodatak ishrani, jer utiču na:

-poboljšanje cirkulacije i snižavanje visokog krvnog pritiska,

-srčane aritmije i koronarnih bolesti srca,

-jačanje imuniteta,

-pospešivanje metabolizma masti,

-smanjenje nivoa holesterola, triglicerida i šećera u krvi,

-smanjenje upala i bolova kod reumatoidnih oboljenja i sportskih povreda,

-ublažavanje simptoma osteoporoze,

-pospešuje dotok krvi u mišiće i poboljšava ćelijsko sagorevanje masnoće. 

Osim toga ako nemate kroz ishranu dovoljan unos ovih omega 3 masti tj ako u ishrani nemate dovoljno ribe koja je izuzetno bogata ovim esencijalnim mastima (najvise losos,skusa,sardela i sl) ili morskih plodova ili neke od biljnih izvora ovih masti (lan, avokado, orašasti plodovi...) onda vam je dodatak ishrani koji sadrzi omega 3 masti dobrodošla i praktična opcija.

Omega 3 Fish Oil

Omega 3 Fish Oil

*1000mg prečišćenog ribljeg ulja podrška zdravlju kardiovaskularnog sistema podrška mentalnim funkcijama, zdravlju kože i kose za jačanje imuniteta i opšteg stanja organizma Sve veći broj istraživanja otkriva značajan uticaj Omega-3 masnih kiselina na opšte zdravlje ljudskog organizma, uključujući zdravlje kardiovaskularnog sistema, psihičko zdravlje, a čak imaju znatan uticaj i na održavanje zdrave kože i kose. Omega 3 je veoma je blagotvorna za srce, na istraživanju sprovedenom na 11.323 pacijenata koji su preživeli infarkt, utvrđeno je da riblje ulje smanjuje mogućnosti ponovnog srčanog udara. Naučnici su prve pozitivne rezultate otkrili posle svega 90 dana. Time je odbranjena teza da riblje ulje smanjuje rizik od smrtonosne aritmije i isprekidanog rada srca. Takođe riblje ulje povećava nivo dobrog holesterola, onog koji skida masne naslage sa zidova krvnih sudova i tako omogućava neometan protok krvi i smanjuje trigliceride. Omega 3 su polinezasićene esencijalne masne kiseline i mogu biti biljnog ili životinjskog porekla. Najbogatiji izvori omega 3 masnih kiselina su: riba, naročito iz hladnih mora, fitoplankton i ulje lanenog semena. Omega 3 masne kiseline se moraju unositi u organizam hranom, jer ih organizam sam ne proizvodi. One su glavni sastojak ćelijske membrane neophodan za ćelijsku regeneraciju i reprodukciju, a hormoni, koji pokreću sve funkcije u organizmu, ne mogu da se proizvedu bez njih. Riblje ulje sadrži eikozapentaensku kiselinu (EPA), dokozaheksaensku kiselinu (DHA). Za DHA se zna da je vitalni sastojak fosfolipida ćelijske membrane kod ljudi, naročito ćelija mozga i retine. Zato je važna za normalan razvoj mozga fetusa i njegovo funkcionisanje tokom celog života, kao i za propusnost i elastičnost moždanih ćelija, što ima direktnog uticaja na raspoloženje i na kognitivne funkcije. Obe su veoma važne za fizičko i emocionalno zdravlje, a mogu da spreče i rast tumorskih ćelija i smanje nivo holesterola i triglicerida u krvi stimulišući oksidaciju masti u jetri. Preporučena upotreba: Uzeti 1 kapsulu dnevno sa dosta vode ili neke druge tečnosti. Za najbolji efekat, konzumirati svaki dan. Nutritivna vrednost i sastav: Nutritivne vrednosti 1 gelkapsula U 100 g Energija 10 kcal/42 kJ 727 kcal/3055 kJ Proteini 0,23 g 16,7 g Masti 1 g 72,7 g Ugljeni hidrati 0 g 0 g Aktivne komponente 1 gelkapsula U 100g Omega-3 riblje ulje - EPA (eikozapentaenska kiselina) - DHA (dokozaheksaenska kiselina) 1000 mg* 180 mg 120 mg 72,7 g* 13 g 8,7 g *PDU (Preporučen dnevni unos) nije utvrđen Sastojci: Riblje ulje (standardizovano na 18% EPA i 12% DHA), želatin, humektant: glicerol, prečišćena voda, antioksidant: DL-alfa-tokoferol Preporučena upotreba: Uzeti 1 kapsulu dnevno sa dosta vode ili neke druge tečnosti. Za najbolji efekat, konzumirati svaki dan. Informacije o alergenima: Proizvod sadrži RIBLJE ULJE. Može da sadrži tragove MLEKA, JAJA, SOJE I KIKIRIKIJA. Način čuvanja: Čuvati proizvod dobro zatvoren, na suvom i hladnom mestu. Držati proizvod dalje od vlage i direktne sunčeve svetlosti. Čuvati van domašaja dece. Ne upotrebljavati ukoliko je pakovanja oštećeno. Nakon prvog otvaranja preparat iskoristiti u toku šest meseci. Napomene: Preporučene dnevne doze se ne smeju prekoračiti. Dodaci ishrani nisu zamena za raznovrsnu ishranu i zdrav stil života. Upozorenje: Pre upotrebe konsultovati lekara/nutricionistu. Ne preporučuje se osobama mlađim od 18 godina, trudnicama i dojiljama. Proizvod ne treba da uzimaju osobe preosetljive na neki od sastojaka proizvoda. Osobe koje su na terapiji varfarinom ili boluju od hemofilije, kao I dijabetičarima se preporučuje konsultacija sa lekarom pre uzimanja ulja morskih riba. Ne preporučuje se uzimanje ulja morskih riba osobama koje se spremaju za hiruršku intervenciju. Najbolje upotrebiti do kraja: datuma označenog na pakovanju (mesec,godina). Serija: označeno na pakovanju (LOT broj) Broj upisa u bazu Ministarstva zdravlja: 8922/2016 od 17.05.2016. god.
Pakovanje: 
100 gelkapsula