You are here

8 jednostavnih načina da izgubite masnoće sa stomaka

Svako ima zalihe masnoće u svom telu, čak i ljudi sa pločicama, jer postoji vrsta masti koja se nalazi ispod vaše kože i vrsta koja je poznata kao visceralna masnoća, koja se nalazi dublje u vašem telu i prekriva vaše unutrašnje organe.

Sa visceralnim masnoćama na stomaku želite da budete posebno oprezni. Neke od od ovih vrsta masti su zapravo potrebne vašem telu da bi se obezbedilo oblaganje organa i njihovo ležište, ali višak ovih masnoća može doneti ozbiljne zdravstvene probleme kao što su visoki krvni pritisak, srčane bolesti, različite vrste raka, pa čak i demencija

Uzroci za nakupljanje masnoća na stomaku

Mnogo je faktora koji određuju kako će vaše telo skladištiti masnoće, neki koji nisu na vama, poput genetike i hormona, dok neki drugi, poput vaših navika i fizičke aktivnosti, mogu lako da se kontrolišu.

Genetika

Vaši geni igraju važnu ulogu u odnosu struk-bok i na koji način će vaše telo skladištiti masnoće, uglavnom će stomak biti to mesto gde ćete moći da ih locirate. To se dešava zbog gena za receptore koji regulišu kortizol, unos kalorija i težinu. Kod žena postoje čak i dodatni geni koji utiču na ovaj odnos struk-bok, zbog čega su podložnije skladištenju masnoća u stomaku.

Hormoni

Ovaj faktor najviše pogađa žene. Hormoni igraju ključnu ulogu u oblikovanju vašeg tela tokom života, posebno tokom puberteta. Tu vidimo kako muškarci grade svoje telo, a žene dobijaju obline. Ali, doći će vreme kada će hormoni imati poseban uticaj na skladištenje masti u vašem telu, to jest tokom menopauze.

Povećanje telesne težine u menopauzi prvenstveno utiče na stomak zahvaljujući fluktuacijama hormona poput estrogena, doprinoseći tome da se u ovoj životnoj fazi dobije više masnoće u stomaku, jer se masnoće skladište u stomaku umesto na bokovima i struku.

Nezdrav način života

Osnovna jednačina za dobijanje kilograma je kada je vaš kalorijski unos veći od količine kalorija koje potrošite tokom dana, što znači da će zbog sedentarnog načina života doći do dobijanja na težini kada se višak počne nakupljati.

Pored svakodnevnih aktivnosti, važan je život sa zdravim navikama i uravnotežena ishrana, kako biste bili sigurni da svoje telo obezbeđujete kvalitetnim hranljivim materijama u pravim količinama, tako da možete da zadržite kontrolu nad količinom kalorija koja se troši.

Zdravstveni problemi koji mogu nastati kao posledica masnoća u stomaku

Potkožna masnoća koja se nalazi na butinama, stomaku, zadnjici i rukama uglavnom je bezopasna i neće vam praviti probleme; mada su to masnoće sa kojima se ljudi najviše bore kada žele vitkiji izgled. Ali ono na što stvarno želite da pripazite je prethodno spomenuta visceralna mast, koja prekriva vaše unutrašnje organe i predstavlja vodeći uzrok ozbiljnih bolesti.

Višak masnoća na stomaku može povećati rizik od:

  • Bolesti srca
  • Srčanog udara
  • Povišenog krvnog pritiska
  • Moždanog udara
  • Dijabetesa tipa 2
  • Astme
  • Karcinoma dojke
  • Kancera debelog creva
  • Alzheimerove bolesti i drugih vrsta demencije

Važno je naglasiti da čak ni ne morate imati višak kilograma da biste bili izloženi rizicima trbušne masnoće, čak i vitki ljudi unutar normalnog raspona telesne težine mogu da skladište skrivene količine visceralnih masnoća duboko u svom stomaku ispod trbušnog zida. Ovo je jedan od razloga zašto je redovna fizička aktivnost preporuka svima, a ne samo ljudima koji pokušavaju da se reše "stomaka".

8 saveta da izgubite masnoće sa stomaka

1. Jedite puno rastvorljivih vlakana

Svakodnevni unos vlakana je dobar način da izbegnete nakupljanje masnoća u stomaku i olakšate gubitak kilograma, ali vrsta vlakana je važna, što znači da bi trebalo da se fokusirate na rastvorljiva vlakna, otprilike 10 g dnevno. Ovo bi trebalo da doprinese poboljšanju u metaboličkom zdravlju i smanji rizik od bolesti.

2. Jedite više proteina i manje ugljenih hidrata

Smanjivanje unosa ugljenih hidrata pokazalo je pozitivne efekte kada je u pitanju oslobađanje od visceralne masti u predelu stomaka. Za one koji tek počinju dijetu, izbegavanje rafiniranih ugljenih hidrata poput šećera, slatkiša i belog hleba je dobar start, ali ako ste već iskusni, preporučuje se detaljniji pregled unosa ugljenih hidrata, jer većina masnoća izgubljenih u toku dijete sa malim unosom ugljenih hidrata, potiče od štetnih visceralnih masti.

Pored toga, unos više proteina može pojačati vaš metabolizam i ne samo da vam pomogne da smršate, već i da izbegnete jojo efekat. Protein je posebno dobar protiv stomačnih masti i takođe vam može pomoći da osećate siti, tako da je odličan način da svoj unos kalorija držite pod kontrolom.

3. Izbegavajte trans masti

Ovo je najnezdravija vrsta masti. Velika konzumacija trans masti povezana je sa većim količinama stomačne masnoće i drugim zdravstvenim problemima, poput bolesti srca i insulinske rezistencije.

4. Ne jedite slatkiše i ne pijte sokove

Konzumiranje šećera jedan je od najpoznatijih uzroka povećanja telesne težine i masti. Iako šećeri uopšteno mogu predstavljati problem, pića zaslađena šećerom mogu biti još problematičnija jer sadrže vrlo veliku količinu šećera koja se konzumira u kratkom vremenskom periodu. Uticaće na vaš kalorijski unos, ali ne i na vaš apetit, što znači da se nećete zasititi, i iz tog razloga ćete unositi još dodatnih kalorija povrh kalorija koje ste već uneli.

5. Ne pijte (previše) alkohol

Kao i kod mnogih stvari, ključ konzumiranja alkohola je umerenost. Jedna čaša crnog vina dnevno, na primer, može smanjiti rizik od srčanih i moždanih udara, dok će neka druga alkoholna pića biti prepuna kalorija koje su suvišne i skladištiće se u stomaku kao masnoće. Povrh toga, velika količina alkohola suzbija procese sagorevanja masti i dodatno će povećati vaše masne naslage.

6. Pecite na kokosovom ulju

Kokosovo ulje je visoko kalorično, niko to neće poreći, ali na svu sreću to je jedna od najzdravijih masti na kojoj možete da pečete, tako da je savršeno za zamenu biljnog ulja i drugih dodatnih vrsta masti koje se koriste za pečenje. Kokosovo ulje nije tu radi smanjenja unosa kalorija, već radi konzumiranja "pametnih" kalorija.

7. Jedite ribu svake nedelje

Nemojte se bojati kada čujete da je riba masna, ona je zapravo neverovatno zdrava i dobra za vaše telo kada su u pitanju izvori bogati proteinima i dobrom vrstom masti koje vaše telo treba, poput Omega 3. Savetuje se da 2 ili 3 obroka nedeljno budu masna riba, kao što je losos, haringa, skuša, inćuni i sardine.

8. Pijte zeleni čaj

Pored ostalih zdravih benefita zelenog čaja, važno je napomenuti da ovaj moćan napitak sadrži kofein i pun je antioksidanata, koji su od velike pomoći vašem telu da ubrza metabolizam i preradi neželjene masnoće. To je razlog zašto je zeleni čaj prisutan u mnogobrojnim suplementima za sagorevaje masti, jer kofein iz zelenog čaja pomaže pri mobilizaciji masnih kiselina iz masnog tkiva da bi ih telo koristilo kao energiju.